Town 1770, Bundaberg en Hervey Bay

21 oktober 2018 - Hervey Bay, Australië

We zijn weer een stukje verder naar het zuiden afgezakt. vrijdag Town off 1770 bezocht, de 2e landingsplaats van captain Cook. Leuk plaatsje maar we hadden iets meer historie verwacht of een duidelijke locatie van de landingsplaats. Omdat het het begin van het weekend was was de camping die we gepland hadden helaas vol, gelukkig hadden we snel een andere camping gevonden.

Gisteren naar Bundaberg gereden en de Bundaberg distellery bezocht, leuke tour door de fabriek en lekkere rum gedronken. Het was helaas erg vroeg 11:00 uur dus één glas was voldoende. Vervolgens zijn we doorgereden naar Hervey Bay waar we omstreeks 13:30 op de camping arriveerde. We hebben dus nog lekker wat kunnen wandelen langs de Esplenada (boulevard zouden wij zeggen).

Vandaag weer een boottocht om walvissen te spotten en een stuk langs Fraser Island te varen. We hebben meerdere bultruggen gespot, de moeders en jongen zijn nu nog aanwezig om op kracht te komen voor de reis naar het zuiden. Het was erg speciaal om diverse moeders met hun jongen te zien, gelukkig was er ook één  jong wat speels aan het proberen boven het water uit te komen.

Nu zitten we lekker bij te komen voor de camper. Waar de reis morgen heen gaat weten we nog niet dat bespreken we vanavond.

1. Annie:
    21 oktober 2018
    De plaatsen opgezocht, waar jullie waren, prachtige natuur! !
  2. Hilly:
    21 oktober 2018
    Top leuk om walvissen te zien .
    Geniet👍👍😘